تصرف در ادعیه
با عرض سلام و ادب محضر حضرت آيت اللَه محمد محسن حسنی طهرانی(مد ظله العالي)
پيشاپيش از اينکه مصدع وقت حضرتعالي مي شوم پوزش مي طلبم.
1. آيا در ادعيه ماثور مي توان تصرف کرد؟ مثل تغيير ضمير داد يا بخش هايي که متناسب با حال و معرفت داعي است قرائت کرد؟در اين صورت آيا دعاي قرائت شده ماثور است يا از حال ماثور بودن خارج مي شود؟
2. آيا در ادعيه ماثور اجازه از عالم،عارف و ... لازم است يا خير؟
3. در صورت نياز به اجازه شامل کدام عناوين و موضوعات مي شود؟مستند روايي يا قرآني براي اين موضوع وجود دارد؟
4. آيا اجازه در اجابت دعا يا ذکر موثر است؟
5. نسبت دادن منشاءعلوم غريبه به حضرات معصومين بخصوص اميرالمومنين صلوات اللَه عليه چقدر صحت دارد آيا در منابع معتبر روايي روايتي نقل شده است؟
با سپاس فراوان
پيشاپيش از اينکه مصدع وقت حضرتعالي مي شوم پوزش مي طلبم.
1. آيا در ادعيه ماثور مي توان تصرف کرد؟ مثل تغيير ضمير داد يا بخش هايي که متناسب با حال و معرفت داعي است قرائت کرد؟در اين صورت آيا دعاي قرائت شده ماثور است يا از حال ماثور بودن خارج مي شود؟
2. آيا در ادعيه ماثور اجازه از عالم،عارف و ... لازم است يا خير؟
3. در صورت نياز به اجازه شامل کدام عناوين و موضوعات مي شود؟مستند روايي يا قرآني براي اين موضوع وجود دارد؟
4. آيا اجازه در اجابت دعا يا ذکر موثر است؟
5. نسبت دادن منشاءعلوم غريبه به حضرات معصومين بخصوص اميرالمومنين صلوات اللَه عليه چقدر صحت دارد آيا در منابع معتبر روايي روايتي نقل شده است؟
با سپاس فراوان
هوالعلیم
1 جایز نیست و حرام است.
2 2 بهتر است با مشورت افراد خبیر قرائت شود.
3 در ذکر باید رعایت این مطلب بشود.
4 برخی از آنان به قبل از زمان ائمه باز می گردد ، و بعضی به زمان ایشان
1 جایز نیست و حرام است.
2 2 بهتر است با مشورت افراد خبیر قرائت شود.
3 در ذکر باید رعایت این مطلب بشود.
4 برخی از آنان به قبل از زمان ائمه باز می گردد ، و بعضی به زمان ایشان