ازدواج حضرت قاسم ابن الحسن
هوالعیم.
با سلام. شما در سخنرانی مخدرات قم در محرم 1432 فرمودید که تنها ازدواجی که در شب عاشورا و در کربلا صورت گرفت ، ازدواج حسن مثنی بن الحسن علیهما السلام با فاطمه کبری بنت الحسین علیهما السلام بود و ازدواج حضرت قاسم بن الحسن با فاطمه صغری بنت الحسین علیها سلام سند ندارد، در حالی که مرحوم آقا در کتاب نورملکوت جلد اول در پاورقی صفحه 60 دو ازدواج را تایید کرده و نظر آقایانی را که این قول را نپذیرفته اند را رد میفرمایند.
لطفا دلیل اختلافی که در فرمایشات شما و نظر مرحوم آقا دید میشود را بیان بفرمایید.
با تشکر
با سلام. شما در سخنرانی مخدرات قم در محرم 1432 فرمودید که تنها ازدواجی که در شب عاشورا و در کربلا صورت گرفت ، ازدواج حسن مثنی بن الحسن علیهما السلام با فاطمه کبری بنت الحسین علیهما السلام بود و ازدواج حضرت قاسم بن الحسن با فاطمه صغری بنت الحسین علیها سلام سند ندارد، در حالی که مرحوم آقا در کتاب نورملکوت جلد اول در پاورقی صفحه 60 دو ازدواج را تایید کرده و نظر آقایانی را که این قول را نپذیرفته اند را رد میفرمایند.
لطفا دلیل اختلافی که در فرمایشات شما و نظر مرحوم آقا دید میشود را بیان بفرمایید.
با تشکر
هوالعلیم
مرحوم علّامه طهرانی رضوان اللَه علیه به عنوان ترجیح احدالإحتمالین صحبت فرموده اند و ترجیح یکی از احتمالات به قرائن خارجیّه و داخلیّه کار متخصص و مجتهد است و این مسئله اختلاف در یک مسأله تاریخی مسلّم و قطعی نیست. و شاهد بر این مسأله اینست که دربارۀ حضرت قاسم داریم: لم یبلغ الحلم یعنی هنوز به سن بلوغ نرسیده بودند.
مرحوم علّامه طهرانی رضوان اللَه علیه به عنوان ترجیح احدالإحتمالین صحبت فرموده اند و ترجیح یکی از احتمالات به قرائن خارجیّه و داخلیّه کار متخصص و مجتهد است و این مسئله اختلاف در یک مسأله تاریخی مسلّم و قطعی نیست. و شاهد بر این مسأله اینست که دربارۀ حضرت قاسم داریم: لم یبلغ الحلم یعنی هنوز به سن بلوغ نرسیده بودند.