حضور قلب در نماز
با سلام
از جناب بهجت منقول است که گفته اند در نماز باید از غفلت اختیاری خودداری کرد و غفلت های غیر اختیاری ایرادی ندارد. همچنین اینکه از آن هنگام که ملتفت و متوجه خدا شدی سعی کن اختیارا حال توجه از تو دور نشود. آیا این گونه حضور در قلب مورد پذیرش و قبول مکتب عرفان است و یا سطح نازلی از توجه را نشان می دهد؟ اگر ممکن است برخی سطوح از حضور قلب صحیح و منطبق با شیوه عرفای باللَه را ذکر نمایید
از جناب بهجت منقول است که گفته اند در نماز باید از غفلت اختیاری خودداری کرد و غفلت های غیر اختیاری ایرادی ندارد. همچنین اینکه از آن هنگام که ملتفت و متوجه خدا شدی سعی کن اختیارا حال توجه از تو دور نشود. آیا این گونه حضور در قلب مورد پذیرش و قبول مکتب عرفان است و یا سطح نازلی از توجه را نشان می دهد؟ اگر ممکن است برخی سطوح از حضور قلب صحیح و منطبق با شیوه عرفای باللَه را ذکر نمایید
هوالعلیم.
در شرح دعای ابوحمزه ثمالی از این حقیر این مطلب آمده است.
در شرح دعای ابوحمزه ثمالی از این حقیر این مطلب آمده است.