ظهور اتم و اکمل اسماء و صفات الهی در امت رسول اللَه
با توجه به تفسیر ایه و علم ادم الاسماء که در کتاب افق وحی ذکر فرمودید ، چرا این ظهور اتم و اکمل اسماء و صفات الهی در امت رسول اللَه قرار داده شده و انبیا دیگر و پیروانشان محروم بودند چه اینکه خود شما فرمودید ( هدف از سلوک رسیدن به درجه ای است که انبیا در حسرت ان بودند )و حال اینکه طبق فرمایش شما در کتاب ،خدا این امانت در انسان بما هو هو قرار داده است ؟ جمع بین این دو مطلب چگونه است ؟؟؟
هوالعلیم
مسئله تعلیم آدم چنانچه درکتاب افق وحی آمده است عبارت است از ودیعه نهادن جمیع اسماء وصفات کلیه الهی به نحو جزئی و محدود و هر کس به مقدار سعۀ وجودی خویش واجد آن اسماء و صفات می باشد و در این موضوع فرقی بین امّت های گذشته و حال نیست ،صحبت در سیر عرضی پس از فناء ذاتی در نشئۀ بقاء و مراتب اسماء است که در امت رسول خدا صلی اللَه علیه وآله وسلم بواسطۀ سعه وجودی آن حضرت بیشتر می باشد. بنابر این منافاتی دربین نخواهد بود.
مسئله تعلیم آدم چنانچه درکتاب افق وحی آمده است عبارت است از ودیعه نهادن جمیع اسماء وصفات کلیه الهی به نحو جزئی و محدود و هر کس به مقدار سعۀ وجودی خویش واجد آن اسماء و صفات می باشد و در این موضوع فرقی بین امّت های گذشته و حال نیست ،صحبت در سیر عرضی پس از فناء ذاتی در نشئۀ بقاء و مراتب اسماء است که در امت رسول خدا صلی اللَه علیه وآله وسلم بواسطۀ سعه وجودی آن حضرت بیشتر می باشد. بنابر این منافاتی دربین نخواهد بود.