پرسش و پاسخ های مربوط به حضرت علی اکبر

تعداد: 3
پرسش: مقام حضرت عباس و حضرت علی اکبر علیهم السلام

کد: 791گروه: تاریخ
بسم اللَه الرحمن الرحیم
با سلام. از نظر حضرت علامه طهرانی مقام حضرت عباس بالاتر بوده یا حضرت علی اکبر (از لحاظ حیثیت بقا)؟ چون که شما فرموده بودید که تکرار در تجلی محال است؟ نظر شما چیست آیا از روایات چیزی اثبات می شود؟ تشکر
هوالعلیم
ما در حدّی نیستیم که بخواهیم برای آن بزرگواران مقام و درجه تعیین کنیم! هر دوی آنها تالی تلو معصوم هستند و هر دو، دو ظهور متفاوت از صفات و اسماء کلیّۀ الهیّه می باشند. تازه اگر هم بدانیم کدام بالاتراند چه نفعی به حال ما دارد.
پرسش: مقام حضرت سجاد و حضرت علی اکبر علیهم السلام

کد: 790گروه: تاریخ
سلام اين مطلب كه گفته ميشود اكر حضرت علي اكبر زنده ميماندند, بعد از سيدالشهدا امام ميشدند مطلب صحيحي است؟
آيا لازمه اين مطلب اين نيست كه فردي برتر و بالاتر از امام معصوم باشد؟چون تنها علت دارا نشدن مقام امامت براي حضرت علي اكبر شهادت ايشان است , و با فرض زنده ماندن ايشان , امام شدن ايشان بر حضرت سجاد ارجح است. لطفا اين سؤال و شبه را براي بنده حل بفرماييد. با تشكر
هوالعلیم
بنده متوجّه ارجحیّت حضرت علی اکبر بر امام سجّاد علیه السّلام نشدم. شهادت موجب ارجحیّت یک فرد بر فرد دیگر است در صورتی که فرد دوّم طالب شهادت نباشد و امّا حضرت سجّاد که خود می خواست به شهادت برسد ولی سیّدالشّهداء او را منع کرد.
پرسش: سن حضرت علی اکبر علیه السلام

کد: 783گروه: تاریخ
با سلام در کتاب امام شناسی ، حضرت علامه فرموده بودند که سن حضرت علی اکبر علیه السلام بیست و پنج سال بوده است اما شما در بیانات خود فرموده اید که سن ایشان بیشتر از سی سال بوده است. لطفا این مطلب را برای اینجانب روشن فرمایید.
هوالعلیم
مدارک این قضیّه متفاوت است.