صوتهای مربوط به سید هاشم حداد

تعداد: 41مشاهده بیشتر...

پرسش و پاسخ های مربوط به سید هاشم حداد

تعداد: 6
پرسش: توضیحات درباره مربعات مرحوم حداد

کد: 2253گروه: متفرقه
با سلام. با توجه به مطالب مطلع انوار و دستورات مرحوم آقای حداد رحمة اللَه علیه 1 حرفی که در کتابت «یاء» است و الف خوانده میشود مانند «بُشری» در حساب ابجد 10 است یا 1؟ و نیز « ة » در « فاطمة » تاء است یا هاء؟ و نیز کلمه زهرا در آخرش همزه دارد « زهراء» و حساب میشود؟و یا بدون همزه است ؟ 2 پس از آنکه مربعی درست شد باید آنرا چه کار کرد؟

هوالعلیم

1 بشری در ابجد الف به حساب می آید.

2 ة در فاطمة همان تاء تأنیث است.

3 آخر زهراء همزه است.

4 مربّع را باید با خود همراه داشت.

پرسش: مفهوم لقب سیدالطائفتین

کد: 2108گروه: شبهات وپاسخ‌ها
سلام علیکم.آقای حداد(رضوان اللَه تعالی علیه) به مرحوم حضرت علامه تهرانی(رضوان اللَه تعالی علیه) لقب سیدالطائفتین را دادند. در صورت امکان منظور چیست؟

هوالعلیم

مقصود ایشان تفوّق و برتری علمی و معرفتی است.

پرسش: فرمایشات مرحوم حداد راجع به گریه بر سید الشهداء

کد: 2069گروه: شبهات وپاسخ‌ها
مدتي است سايتی ....... پستي قرار داده با اين عنوان "پیامکی با تفکر فلسفی و عرفانی برای انحراف تشیّع از مسیرحقه" و گريه هاي مرحوم سيد هاشم را اين گونه نوشته اند:
چقدر مردم غافلند كه براى اين شهيد جان باخته غصّه ميخورند و ماتم و اندوه بپا ميدارند! .... تحقيقاً روز شادى و مسرّت اهل بيت است.
منظور مرحوم سيدهاشم از مردم غافلند چيست؟ منظور مرحوم سيدهاشم از اين كه روز عاشورا روز شادي است چيست ؟ آيا در احاديث مذمت بر گريه كردن داريم كه ايشان مذمت مي كنند مردم را به گريه كردن؟ بنده از ارادتمندان علامه طهراني و مرحوم سيدهاشم هستم

هوالعلیم

این مطلب در کتاب روح مجرّد است مطالعه بفرمائید.

پرسش: علامه طهرانی وصی حضرت اقای حاج سید هاشم حداد

کد: 2063گروه: اخلاق وعرفان
باعرض سلام
آیا مرحوم حضرت علامه طهرانی (ره) در زمان حیاتشان در مورد نشر دستخط مرحوم حضرت حداد(ره) مبنی بر اجازه دستگیری ایشان رضایت داشتند که بعد از فوتشان این دستخط در ابتدا کتاب آیت نور چاپ گردیده است؟

هوالعلیم

این نوشته در زمان حیات ایشان بین کثیری از افراد معروف و مشهور بوده است و اتفاقاً بنظر حقیر می بایست این نوشته منتشر گردد تا همگان بدانند که وصی اولیای خدا تراشیدنی نیست و من درآوردی نمی باشد؛ باید دستخطّ داشته باشد چنانچه خود ایشان در روح مجرد توضیح داده اند امّا متأسفانه پس از فوت ایشان طور دیگری عمل شد.

پرسش: حداستادکامل برای دستگیری و هدایت

کد: 2033گروه: اخلاق وعرفان
بسم اللَه الرّحمن الرّحیم
خدمت آیة اللَه سیدمحسن طهرانی سلام علیکم؛
مرحوم آقای قاضی و آقای حداد و علامه طهرانی رحمة اللَه علیهم همگی اتفاق داشتند بر اینکه انسان باید خود را به فرد کامل بسپرد و حتی عبارت بقاء هم داشته اند یعنی استاد باقی باللَه. اما وقتی مرحوم علامه طهرانی به نزد آقای حداد رفته اند مرحوم حداد هنوز خودشان در مسیر بوده اند و بقای باللَه بعدا برای ایشان حاصل شده است. چرا علامه طهرانی خود را به کسی سپرده اند که هنوز کامل نبوده است؟

هوالعلیم

بقائ مرحوم حدّاد در آن مرتبه بقاء بالملکه نبوده است، بلکه حال بوده، و همین مرتبه کفایت میکند.

پرسش: وکالت حق الناس

کد: 1943گروه: احکام
1 با توجه به اینکه من دانشجوی حقوق میباشم و برخی از قوانین ما غیر اسلامی هستند اگر من وکیل بشوم و برای اعمال آنها تلاش کنم یا آنها را اعمال کنم، یا علم دارم که موکل من گناهکار است اما من بی گناهی اش را ثابت کنم، آیا من گناه میکنم؟ و آیا اگر بخواهم وارد عرفان و سیرو سلوک بشوم این امر برایم مشکلی ایجاد نمیکند؟
2 از شاگردان سید هاشم حداد چه تعداد در قید حیات هستند اگر امکانش هست نام آنها را بگوئید؟ شنیدم آقای حداد مدتی خودشان را گم کرده بودند! آیا این امر برای تمام اهل سلوک اتفاق میفتد؟
3 من حق الناسهای زیادی گردنم است البته از نوع غیر مالی و رویم نمیشود بروم و حلالیت بگیرم و یا دسترسی ندارم اگر امکانش هست راهنماییم کنید.

هوالعلیم


1 قطعا شما فعل حرام مرتکب خواهید شد.
2 هستند عدّه ای که مرحوم حدّاد را ادراک کرده باشند.
3 باید به وسیله ای رضایت افراد جلب شود.