مودت و ولاء محیی الدین نسبت به اهل بیت علیهم السلام در فتوحات
پرسش و پاسخ های مربوط به محیی الدین ابن عربی
تعداد: 1پرسش: مذهب ابن عربیکد: 2090
کد: 209011/04/2017 00:00:00گروه: اخلاق وعرفان
کد: 209011/04/2017 00:00:00گروه: اخلاق وعرفان
بسم اللَه الرحمن الرحيم
پس ازعرض سلام به حضورحضرت آيت اللَه حسيني تهراني دوسؤال ازايشان دارم:
1 مي دانيدکه علماي شيعه درمورد مذهب ابن عربي با يکديگر اختلاف نظردارند. برخي او را شيعه دانسته و يا احتمال قوي به تشيع او داده اند و برخي نيز بالعکس.نظرجنابعالي در اين مورد چيست ؟ اگر معتقد به تشيع او هستيد پس مدحي راکه درفتوحات ازخليفه اول يا دوم نموده است چگونه توجيه مي کنيد ؟ و يا اين که مي گويد که من ،رافضي ها را در عالم مکاشفه به فلان صورت ديدم را چگونه مي توان توجيه نمود؟
2 شخصي بسيارمشتاق است که قدم در راه سيروسلوک (مطابق با طريقت اهل بيت عليهم السلام و نه بعضي از فرق منحرف و باطل)بگذارد ولي والدين او با اين کارمخالفت مي کنند . آيا دراين مورد اطاعت از والدين واجب است؟
باتشکرازپاسخ جنابعالي
پس ازعرض سلام به حضورحضرت آيت اللَه حسيني تهراني دوسؤال ازايشان دارم:
1 مي دانيدکه علماي شيعه درمورد مذهب ابن عربي با يکديگر اختلاف نظردارند. برخي او را شيعه دانسته و يا احتمال قوي به تشيع او داده اند و برخي نيز بالعکس.نظرجنابعالي در اين مورد چيست ؟ اگر معتقد به تشيع او هستيد پس مدحي راکه درفتوحات ازخليفه اول يا دوم نموده است چگونه توجيه مي کنيد ؟ و يا اين که مي گويد که من ،رافضي ها را در عالم مکاشفه به فلان صورت ديدم را چگونه مي توان توجيه نمود؟
2 شخصي بسيارمشتاق است که قدم در راه سيروسلوک (مطابق با طريقت اهل بيت عليهم السلام و نه بعضي از فرق منحرف و باطل)بگذارد ولي والدين او با اين کارمخالفت مي کنند . آيا دراين مورد اطاعت از والدين واجب است؟
باتشکرازپاسخ جنابعالي
هوالعلیم
ایشان قطعا شیعه اثنی عشری بوده است.
این مسائل تمامی از روی تقیه بوده و نظیر آن را همیشه تاریخ شاهد بوده است.و مقصود از رافضی همان معنای واقعی ،یعنی افرادی که از دین خارج شده اند می باشد.
2 والدین نمی توانند در اعتقادات به اولاد خود تحمیل نمایند.
ایشان قطعا شیعه اثنی عشری بوده است.
این مسائل تمامی از روی تقیه بوده و نظیر آن را همیشه تاریخ شاهد بوده است.و مقصود از رافضی همان معنای واقعی ،یعنی افرادی که از دین خارج شده اند می باشد.
2 والدین نمی توانند در اعتقادات به اولاد خود تحمیل نمایند.