هوالحکیم و العلیم
مطالبی را که به عرض دوستان رسانیده ام صحیح می باشد و در اینجا به دو نکته که اشاره کرده اید پاسخ می دهم:
اول اینکه عصمت در مورد حضرت زهرا سلام اللَه علیها با سعه و مرتبه وجودی تفاوت دارد و ممکن است یک نفر در همان رتبه وجودی خود معصوم باشد مانند حضرت موسی علیه السّلام ولی در رتبۀ وسیع تر و افق بالاتر خیر! مانند حضرت خضر که در قرآن ذکر هر دو آمده است یعنی مرتبه وجودی حضرت موسی یک چیز را اقتضاء می کرد و در آن رتبه آن حضرت معصوم بود و سخنانش همه صحیح و رتبه وجودی حضرت خضر چیز دیگری اقتضاء می کرد و در آن رتبه معصوم بود و تصرّفاتش همه صحیح و این دو منافاتی با هم ندارند. لذا جریان حضرت فاطمه سلام اللَه علیها با امیرالمؤمنین را می توانیم بگوئیم مثل جریان موسی و خضر است.
و امّا در داستان کربلا گر چه همه متّحد بودند با امام حسین علیه السّلام ولی رتبه و منزلت آنان مختلف بوده است. حضرت ابی الفضل العباس علیه السّلام کجا و حرّبن یزید ریاحی کجا؟