پرسش و پاسخ های مربوط به ظلم

تعداد: 1
پرسش: خرید و فروش کالاهای اسرائیلی

کد: 1987گروه: اجتماعی
آیا خرید و فروش و مصرف کالاهایی که امروزه در اطراف و اکناف تبلیغ میکنند که شرکتهای سازنده ی آنها اسرائیلی است یا صهیونیست ها در آن دست دارند حرام است؟

هوالعلیم


اعانت و کمک به ظالم در صورتی که موجب ازدیاد ظلم و تعدّی او گردد حرام است و دراین مورد فرقی بین دولتها و گروه ها و افراد نمی باشد. ظلم حرام است از هر که می خواهد باشد و دفع آن واجب است از هر که می خواهد باشد و نیز مساعدت و یاری به ظالم نیز بر همین منوال حرام می باشد.
امروزه دولتهای زورگو و ظالم در سراسر دنیا همه و همه یک جهت و یک هدف را تعقیب می کنند و آن استیلاء و سیطره بر منابع حیاتی بشر و استثمار آنان و از بین بردن استعدادات و زمینه های ترقّی و تکامل در سایر کشورها و ملل مستضعف است.
تعدّی و تجاوزی که از جانب حکومت کفر بعث بر ملّت مظلوم ایران گذشت با اسلحه و معدّات کدام کشور بود؟
آیا از بین این دول متعدّی دنیا دولتی می تواند مدّعی شود که کارخانجات اسلحه سازی خود را در خدمت احیاء عدالت و محو ظلم و تعدّی به کار گرفته است؟
متاسفانه اغلب قریب به اتّفاق شرکت ها و موسسه ها و دوائری که در دنیا زمام اقتصاد و اداره زندگی بشر را در دست گرفته اند، گر چه ظاهراً خود را بدور از عرصۀ سیاست و سلطه می نمایانند ولی بالمآل در خدمت و کمک به نیروهای سلطه گر خواهند بود. و همانطور که گفته شد فرقی بین کشور و نظامی ظالم با نظام و کشور ظالم دیگر نمی باشد.حال چه آن نظام،نظام صهیونیستی باشد یا نباشد، ظلم ،ظلم است و ظالم ،ظالم چه نظام یهود باشد یا نصرانیت و یا غیره.
در مکتب اسلام خارجی به فرد و کشوری گفته می شود که متدیّن به دین اسلام نمی باشد گرچه در نزدیکی و مجاورت کشور اسلامی قرار گرفته باشد.و داخلی به فرد مسلمان و یا کشور مسلمانی گفته می شود که افراد آنرا جامعه اسلامی تشکیل داده است. گرچه در اقصی نقاط دنیا و با فاصله طولانی با کشورهای اسلامی قرار گرفته است.
و بنابراین هر کشور و سازمانی که قصد تعرض و قتل و نهب یکی از کشورهای اسلامی یا جامعه اسلامی را داشته باشد خواه از یهود باشد یا غیره بر مسلمین واجب است که از کمک و مساعدت به او در امور سیاسی و اقتصادی خودداری ورزند. و ایجاد ارتباط با آن کشور حرام می باشد،مگر اینکه از رفتار خود دست بردارد.
و اما اینکه امروزه نبض امور اقتصادی در دنیا بدست یهود افتاده است شکی در آن نیست و مسلمانان به هر وسیله و طریقی باید خود را از قید و بند نقشه های شیطانی آنان برهانند و چاره ای بیندیشند که همگام و بلکه جلوتر از تکنیک و تکنولوژی روز بتوانند روی پای خود بایستند و خود را از سلطه و سیطره سیاسی و اقتصادی یهود و غیر یهود نجات دهند ولی تا آن زمان استفاده از اموری که امروزه گذران زندگی بشر و روابط بین الملل ضرورت استفاده از آنرا احساس می کند ،به جهت عدم ورود در عسر و حرج اشکالی در بکارگیری آنها نمی باشد. از قبیل داروها و صنایع و غیره و...