پرسش و پاسخ های مربوط به ضرورت

تعداد: 3
پرسش: خرید از حمایت گران اسرائیل

کد: 1980گروه: اجتماعی
با عرض سلام خدمت جناب محترم آيت اللَه سيد محمد محسن حسينى طهرانى ميخواستم از محضر ايشان ببرسم آيا خريد از شركتهايى كه گفته ميشود به اسرائيل كمك ميكنند( نه اين كه صرفا اسرائيلى باشند) حرام است؟ با توجه به اين كه بنده در ايران زندگى نميكنم و بسيارى از مهمترين شركتهاى غذايى، پوشاك، خدماتى و غيره در اين ليست قرار ميگيرند اگر قرار باشد كه از اين مكانها خريد نكنيم بسيار در حرج خواهيم افتاد و زندگى بر ما سخت خواهد شد چون كشورى كه در آن زندگى ميكنيم كه خود مستقلا چيزى ندارد و اينكه بسيارى چيزها فعلا حرام است و ما اگر بخواهيم چيزهاى حلال را هم به صرف اينكه از اسرائيل حمايت ميكنند حرام كنيم كلا از متن اصلى زندگى عقب رفته و در حاشيه خواهيم ماند. حضرتعالى در اين مورد جه حكم ميفرماييد؟

هوالعیم


در صورت ضرورت ایرادی ندارد.

پرسش: ادامه تحصیل در بلاد کفر

کد: 1966گروه: اجتماعی
سلام علیکم آیا ادامه تحصیل خارج از کشور در رشته ای که در ایران فقط دو نفر ظرفیت در دانشگاه دارد، اشکال دارد؟ در صورتی که شوهرم بخواهد برود من هم باید بروم؟ فقط برای تحصیل نه زندگی! با قصد برگشت!

هوالعلیم

اقامت در بلاد کفر حرام است مگر در موارد ضرورت!

پرسش: نماز قصد و اتمام

کد: 1910گروه: احکام
سلام علیکم اینجانب به عنوان کارمند شرکتی در خارج از کشور ( دبی ) مشغول به کار هستم به صورت نیمه دائم.بعضی مواقع در ماه 10 روز کامل در آن شهر اقامت دارم . آیا آن شهر به عنوان وطن من به حساب می آید. حکم من در ارتباط با نماز و روزه چیست. با تشکر. التماس دعا

هوالعلیم

در آن‌جا باید نماز را تمام بخوانید و روزه خود را به جای آورید.