پرسش و پاسخ های مربوط به عدم نیاز به استاد

تعداد: 2
پرسش: مشاوره در رابطه با برخی افراد

کد: 2311گروه: تربیتی
سلام علیکم شاگرد مرحوم انصاری که بعد از فوت مرحوم انصاری رضوان اللَه تعالی بر عدم نیاز به استاد تاکید داشتند چه کسی است و آیا در قید حیات است؟شاگردان ایشان چطور؟
2 بحث های آیت اللَه کمیلی را در مورد سلوک و مرحوم حداد چگونه می بینید؟
3 بحث های آقای یعقوبی را که در تهران افرادی را به دور خود جمع کرده و ادعاهایی دارد و به خصوص در مورد حوادث آخرالزمان چگونه است؟برای مقابله با این بحث ها چه باید کرد؟ با تشکر
هوالعلیم
1 آنها فوت کرده اند.
2 بنده راجع به افراد إظهار نظر نمی کنم.
پرسش: مخالفین اولیای الهی

کد: 2089گروه: اخلاق وعرفان
بسم اللَه الرحمن الرحیم
حضرت آیت اللَه حاج سید محسن حسینی طهرانی
با عرض سلام . اینجانب انشا ءاللَه از علاقمندان و شیفتگان شخصیت برجسته فقید علم وعرفان حضرت علامه طهرانی قدس اللَه سره می باشم . اخیرا بر حسب اتفاق در برخی جلسات که بازمانده همان جلساتی که پس از فوت مرحوم انصاری برگزار و درآن بر عدم لزوم استاد در سیر الی اللَه تاکید می شده و در کتاب روح مجرد تفصیلا بدان اشاره گردیده است شرکت نمودم . پیرو مباحث مطروحه در جلسه برای حقیر سه سؤال مطرح شد. یکی اینکه آیا صحت دارد که مرحوم انصاری قدس سره چندان توجه وعلاقه ای به مرحوم آقا (حضرت علامه قدس اللَه نفسه الزکیه) نداشته و بدون اینکه به ایشان بی احترامی کند تقریبا سرد بر خورد می نموده مخصوصا در مقایسه با آقای نجابت و شهید دستغیب و امثالهم (رحمهم اللَه)؟ و سؤال دوم اینکه آن شخص محرک اصلی که شاگرد سید عبدالغفار مازندرانی بوده و آتش عدم نیاز به استاد پس از مرحوم انصاری را شعله ور می نموده کیست ؟
وسوم اینکه آن دو شاگرد مرحوم انصاری که تحت تاثیر حرفهای این شخص واقع شدند یکی را می دانم که حاج اسماعیل دولابی بوده دیگری را بفرمایید کیست ؟کمال تشکر را دارم وملتزم خواهم بود که این سؤالات در راستای فتنه انگیزی و فساد مطرح نشده وصرفاً جنبه شخصی و خصوصی دارد . ملتمس هستم که پاسخ فرمایید .

هوالعلیم

بنده سخت متحیرم که چگونه افرادی حاضر می شوند با کمال جسارت به اولیای الهی همچون مرحوم انصاری افتراء نمایند و این چنین حقائق را وارونه مطرح کنند.
2 شخص مذکور فردی به نام سید هاشم رضوی هندی بوده است.
3 آن دو نفر هنوز در قید حیاتند.