موضوعات مرتبط

نماز

پرسش و پاسخ های مربوط به نماز شکسته

تعداد: 13
پرسش: اعراض از وطن

کد: 1938گروه: احکام
سلام .من 14 سال پس از زمان تولد در تهران زندگی می کردم و 8 سال است که در رشت سکونت دارم. وقتی به تهران برای مسافرت می آیم باید نمازم را شکسته بخوانم؟

هوالعلیم

اگر قصد برگشت به طهران را ندارید باید شکسته بخوانید.

پرسش: اعراض از وطن

کد: 1937گروه: احکام
باسلام من در شهری (فلاورجان) به مدت13سال که خانه پدری ام بود زندگی کردم بعد از ازدواجم به خمینی شهر رفتم آیا هر وقت من خانۀ پدرم می روم نماز و روزه ام شکسته است ؟

هوالعلیم


اگر از شهر خود إعراض کرده اید نماز شکسته است و إلّا خیر!

پرسش: نماز مسافر

کد: 1913گروه: احکام
بسم اللَه الرحمن الرحیم
سلام علیکم
1 کسی که قصد مسافرت دارد وقتی به ایستگاه قطار یا فرودگاه می رسد ؛ نماز در آن محل شکسته است یا تمام؟ نماز در فرودگاهها و یا ایستگاههای قطار در موقع رفتن به مسافرت و یا آمدن از مسافرت شکسته است یا تمام ؟ با توجه به این مطلب که فرودگاه یا ایستگاهها بیرون از شهر می باشند.
2 نماز در فرودگاه جده که شخص می خواهد از آنجا به جحفه برود ؛ تمام است یا شکسته ؟ در خود جحفه چطور ؟
3 با توجه به این مطلب که هلال ماه عربستان یک روز با ایران تفاوت دارد کسی که از ایران به حج می رود برای اعمال خود مانند عرفه و عید قربان به کدام تقویم عمل کند؟

هوالعلیم


اگر ایستگاه قطار و فرودگاه داخل شهر حساب شود نه خارج از شهر نماز تمام است و الا شکسته . مثلاً فرودگاه مشهد خارج از شهر به حساب می آید ولی فرودگاه طهران داخل شهر است و يا حداقل حدّ ترخص محسوب نمی شود.
2 در هر حال شكسته مي باشد.
3 به تقویم عربستان عمل نمایید.

پرسش: نماز مسافر

کد: 1911گروه: احکام
با سلام بنده در تابستان امسال به مسافرت (شمال)رفتم در حین رفتن قبل از خارج شدن از تهران و حد ترخص اذان گفته شد و به دلایلی نتوانستیم نماز را در شهر خودمان بخوانیم و به حرکت ادامه دادیم و به شمال رسیدیم . آیا نمازمان کامل است یا شکسته برای اینکه موقع اذان گفتن در شهر خودمان بودیم. با تشکر

هوالعلیم


شکسته است.

پرسش: نماز قصد و اتمام

کد: 1910گروه: احکام
سلام علیکم اینجانب به عنوان کارمند شرکتی در خارج از کشور ( دبی ) مشغول به کار هستم به صورت نیمه دائم.بعضی مواقع در ماه 10 روز کامل در آن شهر اقامت دارم . آیا آن شهر به عنوان وطن من به حساب می آید. حکم من در ارتباط با نماز و روزه چیست. با تشکر. التماس دعا

هوالعلیم

در آن‌جا باید نماز را تمام بخوانید و روزه خود را به جای آورید.

پرسش: نماز شکسته

کد: 1909گروه: احکام
سلام عليكم
من 12 سال است كه به تهران مهاجرت كرده ام .
حكم نماز من هنگامي كه براي ديدن پدر و مادر خود به شهرستان ميروم چگونه است.

هوالعلیم


اگر نسبت به شهرستان اعراض نکرده اید در هر دو جا نماز تمام است.
و اگر دیگر قصد برگشت به آنجا را ندارید هنگام زیارت والدین نماز شکسته است.

پرسش: نماز شکسته

کد: 1908گروه: احکام
با سلام خدمت شما و تشکر از محبتتان در خصوص تاسیس این مکان جهت پاسخگوئی سؤالات شرعی و دینی ,بنده حدود 6 سال است که از شهری که در آن متولد شدم و بزرگ شدم به شهری دیگر با فاصله 150 کیلومتر نقل مکان کردم درصورتی که هفته یا 2هفته ای یکبار جهت سر زدن به زمینهای کشاورزی و خانه سابقمان و دیدن بستگان به آنجا برمیگردم خواستم از حضورتان وضعت نمازم را سؤال کنم , آیا در هردو مکان کامل است ./

هوالعلیم

خیر به این مقدار از مسافرت نماز شما تمام نخواهد بود و باید شکسته بخوانید مگر اینکه قصد اعراض از وطن اصلی خود نکرده باشد و احتمال دهید روزی دوباره به آنجا باز خواهید گشت.

پرسش: نماز شکسته

کد: 1907گروه: احکام
اگركسي بعد از اذان ظهر نماز نخوانده و وطن خود راترك كرده و به شهر ديگري برود نماز ظهر همان روز شكسته است ياكامل?

هوالعلیم

شکسته است.

مشاهده بیشتر...