پرسش و پاسخ های مربوط به ثبت نام در مدرسه

تعداد: 3
پرسش: مرقد حضرت زینب و قبرستان باب الصغیر

کد: 2307گروه: تاریخ
با سلام. با توجه به اختلاف شدید تواریخی که درباره قبور بزرگان اهل بیت علیهم السلام وجود دارد مانند اختلاف در قبر حضرت زینب و حضرت رقیه سلام اللَه علیهما و قبوری که در باب الصغیر شام هست ( که اکثر آنها می گویند این قبر منسوب به فلان شخص است و یقینی نیست) و قبر حضرت فضه خادمه و قبور رؤوس شهداء علیهم السلام ، شکی در دل ایجاد شده است که هیچکدام از اینها سندیت ندارد و میل ما به رفتن به زیارت آنها در این مکانها از بین رفته است. وظیفه ما چیست؟ لطفا شک ما را با توضیح کافی و شافی خود نسبت به این مسئله از بین ببرید. ممنونم.
هوالعلیم
1
بلاشک حضرت رقیّه دختر امام حسین علیه السّلام هستند.
2
حضرت زینب سلام اللَه علیها در مصر می باشند و در شام حضرت زینب صغری می باشند.
3
در باب الصّغیر قبوری که هستند متعلّق به اهل بیت نمی باشند.
پرسش: مدفن حضرت زینب کبری سلام الله علیها

کد: 2306گروه: تاریخ
مي‌خواستم بدانم كه مدفن حضرت زينب كبري (س) در مدينه مي باشد يا در شام و يا در مصر؟ نظر مبارك را بيان فرماييد با توجه به اينكه بازگشت حضرت زينب (س) از مدينه به شام دليل خاصي ندارد به خاطر اينكه طبق نوشته تاريخ به محض رسيدن اهل بيت (ع) به مدينه عبد اللَه بن حنظله غسيل الملائكه و اصحاب او يزيد را از خلافت خلع كردند و بني اميه را از مدينه بيرون كردند و همچنين اگر قبر آن بزرگوار در مدينه مي باشد قبور شام و مصر متعلق به چه كساني مي باشد؟
هوالعلیم
ظاهرآً در مصر است. و قبور شام در باب الصّغیر ارتباطی به اهل بیت ندارد و قبر حضرت زینب در شام مربوط به حضرت اُمّ کلثوم زینب صغری است.
پرسش: مدارس ویژه برای فرزندان رزمندگان

کد: 2305گروه: متفرقه
سلام قرار است که در منطقۀ ما برای دانش آموزانی که فرزند ایثار گر رزمنده و....هستند مدرسۀ مجزّا و با معلمان بهتری ایجاد و از مهر ماه ثبت نام کنند آیا من بعنوان یک پدر و یک رزمنده فرزندم را مجازم ثبت نام کنم؟ این باعث تبعیض نخواهد شد؟
هوالعلیم
اشکالی ندارد.